web analytics

at mærke efter

2015 har efterhånden udviklet sig til at blive en ret stor rejse ud i, at mærker efter.

At mærke mig selv hver dag, være klar over hvordan jeg har det fysisk og i sindet.

Det virker jo som en simpel øvelse; det at mærke efter og i det hele taget være bevidst om sig selv. Men jeg har virkelig taget en udfordring der rykker.

Jeg er hamrende dårlig til at mærke efter. Jo presset og i yder situationerne kan jeg godt fornemme, hvilken retning jeg bevæger mig i. Men til hverdag når hamsterhjulet spinder af sted og benene har travlt med at følge med hjulets omdrejninger. Så er det altså en øvelse, der kræver lidt koncentration.

Så ud over, at jeg har lånt en kæmpe stak bøger på biblioteket, som jeg har en ret god fornemmelse af kan guide mig på rejsen, har jeg også lånt en meditations cd.

Allerede under min graviditet tænkte jeg ind i mellem på, at meditation kunne være dejligt, at tage tid til i hverdagen. Men fik det ikke gjort, nu er øjeblikket det rette.

Jeg tror meditation og jeg bliver gode følgesvende for det giver godt nok en dejlig sjælefred og ro. Netop noget der gør, at det bliver nemmere at hoppe af hamsterhjulet og få mærket efter.

Har du prøvet at meditere eller gør du andre ting for at komme i kontakt med dig selv og skabe sjælefred?

2 Replies to “at mærke efter”

  1. Jeg mediterer til en øvelse fundet på Stress Af – har hentet en app til Iphone som jeg bruger i spids-perioder. Det virker for mig. Når jeg husker at tage tiden til det! Kh. Birgitte

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.