Status på mit mojn til de berygtede hyggekilo

Det er på tide med en lille status, på mit mojn til de berygtede hyggekilo, jeg har erhvervet mig.

I september sidste år, begyndte jeg at tænke nøje over hvad jeg spiste og ikke mindst, hvor meget jeg spiste. I oktober blev den indsats forhøjet, da jeg startede på et 8 ugers forløb i den lokale hal, sammen med 3 andre skønne kvinder, der som jeg, ville lære mere om, hvordan man optimerer kroppen og sundheden.

fitness udstyr

Hen over efteråret og vinteren har min krop forandret sig en del, dels på grund af den ændrede kostsammensætning, men selvfølgelig også fordi, jeg virkelig for alvor, blev bidt af at træne i motionscenter. Egentlig udviklede jeg en slags træningsafhængighed, der stadig pumper i kroppen på mig.

Da jeg begyndte på mit lille Mojn hyggekilo, var det uden en egentlig målsætning om, hvor mange kilo jeg gerne ville tabe mig. På daværende tidspunkt handlede det mest om øget velvære – om at lytte til kroppen.

Hvornår er jeg mæt!

Hvad smager godt!

Har jeg lyst til mad nu, fordi jeg er sulten, eller er jeg i virkeligheden træt!

Det handler jo virkelig om vaner, og det tager altså tid at ændre på dem. Men efterhånden synes jeg, at jeg har fået godt bugt med dem, altså de usunde vaner. I stedet er de uhensigtsmæssige vaner blevet erstattet af nogle, som er langt sundere både for kroppen og sindet.

Det er altså ret fedt og en virkelig personlig sejr.

Efterhånden har det udviklet sig sådan, at jeg har sat et decideret mål på den her proces. For eksempel, er det mit mål at tabe lige godt 4 kilo i februar, og det er jeg sikker på kommer til at lykkes. Med en kombination af den rette mad og bevægelse.

2 Replies to “Status på mit mojn til de berygtede hyggekilo”

  1. Hvor er det sejt at det er lykkes for dig! Tillykke med det. Det er jo absolut ingen selvfølge. Jeg prøver at tage mig sammen i disse dage til at vende tilbage til noget sundere. Det er skørt at det overhovedet er svært, for jeg ved også jeg trives bedre og føler mig meget bedre tilpas. Men skiftet kræver lidt 🙂
    Kh Lisbet

    1. Tak for det Lisbet
      Du har ret, det kræver lidt, at ændre vaner. Faktisk ret meget, selvom man godt kan mærke, at man får det bedre, bliver mere veltilpas, mindre oppustet. Måske endda mere glad og med større overskud på energikontoen, så er det som om hovedet har det med at glemme alle de gode ting, der sker i kroppen, når den for eksempel er træt og kun kan tænke på CHOKOLADE. Eller til aftensmaden, når man tager den 2 portion, selvom man er mæt!
      Det er svært – virkelig svært. Tror det handler meget om, at man ikke skal lade sig slå ud af de gange man kommer til at træffe et forkert valg. Bare nyde valget!
      Pøj pøj til dig med de sundere valg 🙂
      Kærlig hilsen
      Rikke

Skriv et svar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.